Czym przypinać rower?

porady-rowerowe-czym-przypinac-wyrozniajacy2

Kupując rower – czy to używany, czy nowy – powinniśmy od razu zainwestować w dobre i markowe zapięcie rowerowe, które umożliwi nam pozostawienie chociaż na chwilę naszego jednośladu w miejscu publicznym. Mówi się, że zapięcie rowerowe powinno kosztować około 10% wartości roweru. Czyli posiadając rower o wartości 2000 zł inwestujemy w zabezpieczenie w cenie około 200 zł.

Do wyboru mamy kilka typów zapięć rowerowych

 U-Lock

porady-rowerowe-czym-przypinac-rower-u-lock

Najlepszy rodzaj zabezpieczenia. Wygięty w odwrócona literę U pałąk z twardej, hartowanej stali. Cena najtańszego markowego Ulocka zaczyna się od około 100 zł. Najlepsze kosztują 300-400 zł. Wadą jest spora waga i mały rozmiar utrudniający przypięcie roweru (ale też sforsowanie go przez złodzieja).

 Łańcuch

porady-rowerowe-czym-przypinac-rower-lancuch

 

 Specjalny łańcuch z hartowanej stali (to zupełnie inny materiał, niż ten używany w zwykłych łańcuchach gospodarczych, które możemy kupić w sklepach metalowych i typu Castorama/OBI) jest także bardzo dobrym zabezpieczeniem. Dzięki swojej budowie jest praktyczniejszy niż U-lock – możemy łatwiej objąć rower i stojak rowerowy.

 Składane

porady-rowerowe-czym-przypinac-rower-skladane

 

 To składające się ze sztabek połączonych ze sobą na końcach i wspólnie tworzących zamkniętą pętlę. Dzięki takiej konstrukcji jest one mocne, w miarę elastyczne i długie, żeby przypiąć swobodnie ramę i koło do stojaka.

 Blokada na tylne koła

porady-rowerowe-czym-przypinac-rower-blokada-tylnego-kola

 

 Jest na stałe zamocowana do ramy roweru i po zamknięciu uniemożliwia obrócenie się tylnego koła. Jest bardzo popularna w rowerach miejskich. Przydaje się do pozostawienia jednośladu na krótki czas np pod sklepem. Jego zamykanie trwa dosłownie chwilę, a złodziej nie może na niego wsiąść i szybko odjechać. Tego rodzaju blokada nie zabezpiecza przed przeniesieniem roweru np do samochodu i ucieczką.

 Linka

porady-rowerowe-czym-przypinac-rower-linka

Jest to stalowa krótsza lub dłuższa linka ze splecionych i skręconych ze sobą drutów. Dzięki swojej elastyczności oraz stosunkowo niskiej wadze, są bardzo praktyczne, ale nie stanowią zbyt dużej przeszkody dla złodzieja. Przecięcie takiego zabezpieczenia trwa dosłownie 1-3 sekundy, nawet takiego o średnicy 1 cm.

 Linka zbrojona / w osłonie

porady-rowerowe-czym-przypinac-rower-linka-zbrojona

To linka stalowa w osłonie z krótkich, ok. 1-3 cm stalowych pierścieni/tulei. Dzięki przegubowemu połączeniu całość jest nadal elastyczna. Dodatkowe zbrojenie nie jest specjalną przeszkodą dla złodzieja – wystarczy użyć dźwigni i łatwo można dostać się do rdzenia z linki, który bez problemu się przecina.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.