Kupując opony do roweru – szczególnie górskiego, crossowego oraz trekkingowego stajemy przed dylematem czy powinny mieć terenowy bieżnik, czy raczej gładki (slicki). Kompromisem może być wybranie opon typu semislick, które posiadają gładki bieżnik w centralnej części i terenowy po bokach.
Opona typu slick
To gładka opona, używana przede wszystkim w rowerach szosowych. Stawia najmniejszy opór, ale nie radzi sobie z terenem i na mokrej nawierzchni łatwiej o poślizg.
Opona terenowa
Opona z wyraźnym bieżnikiem w formie klocków. Doskonale radzi sobie na szutrze, błocie czy trawie. Koło ma dobra przyczepność do podłoża. Stawia spory opór podczas jazdy – szczególnie szerokie opony ponad 2.00″. Łatwo się brudzi.
Opona typu semi slick
Połączenie zalet opony slick z zaletami opony terenowej. Opona na szczycie jest stosunkowo gładka, więc gdy będziemy jechać po asfalcie nie będzie stawiała dużego oporu. Po jej bokach znajduje się nieco bardziej agresywniejszy bieżnik, który wgryzie się w miękką nawierzchnię gdy wjedziemy na szuter, piach lub trawę.